logo


30 Kata Inspirasi Dari Tokoh Terkenal Dunia

Bakat terbentuk dalam gelombang kesunyian, watak terbentuk dalam gelombang besar kehidupan

10 Desember 2014 15:34 WIB

ISTIMEWA
ISTIMEWA

1.Marah itu mudah. Tapi marah kepada siapa, dengan ukuran kemarahan yang sesuai, pada saat dan tujuan yang tepat, serta dengan cara yang benar itulah yang susah. (Aristoteles)

2.Kesakitan membuat Anda berpikir. Pikiran membuat Anda bijaksana. Kebijaksanaan membuat kita boleh bertahan dalam hidup. (John Pattrick).

3.Jangan pernah melupakan apa pun yang dikatakan seseorang ketika dia sedang marah, kerana akan seperti itu pulalah perlakuannya kepada Anda. (Henry Ward Beecher)


Libur Telah Usai, Yuk Kembalikan Performa Kerja

4.Kejayaan adalah kemampuan untuk melalui dan mengatasi dari satu kegagalan ke kegagalan berikutnya tanpa kehilangan semangat. (Winston Chuchill)

5.Bakat terbentuk dalam gelombang kesunyian, watak terbentuk dalam gelombang besar kehidupan. (Goethe)

6.Secara teori saya meyakini hidup harus dinikmati, tapi kenyataannya justru sebaliknya – Kerana tidak semuanya mudah dinikmati. (Charles Lamb)

7.Orang yang menginginkan impiannya menjadi kenyataan, harus menjaga diri agar tidak banyak tertidur. (Richard Wheeler)

8.Bila Anda ingin bahagia, buatlah tujuan yang boleh mengendalikan pikiran, melepaskan tenaga, serta mengilhami harapan Anda, (Andrew Carnegie).

9. Kita hanya berfikir ketika kita menghadapi pada suatu masalah. (John Dewey)

10.Kesalahan orang lain terletak pada mata kita, tetapi kesalahan kita sendiri terletak di belakang kita. (Ruchert)

11.Yang baik bagi orang lain adalah selalu yang betul-betul membahagiakannya. (Aristoteles)

12.Semua yang betul bersifat rasional dan semua yang rasional bersifat betul. (Hegel)

13.Sebelum menolong orang lain, saya harus dapat menolong diri sendiri. Sebelum menguatkan orang lain, saya harus menguatkan diri sendiri dahulu. (Petrus Claver)

14.Lebih baik bertempur dan kalah daripada tidak pernah bertempur sama sekali. (Arthur Hugh Clough)

15.Hidup adalah humor yang baru saja dimulai. (W.S. Gilbert)

16.Orang yang boleh menggunakan dan menyimpan wang adalah orang yang paling bahagia, karena dia memiliki kedua kesenangan. (Samuel Johnson)

17.Kebijaksanaan tidak pernah berbohong. (Homer)

18.Tuhan sering mengunjungi kita, tetapi kebanyakan kita sedang tidak ada di rumah. (Joseph Roux)

19.Seorang pendengar yang baik mencuba memahami sepenuhnya apa yang dikatakan orang lain. Pada akhirnya mungkin saja dia sangat tidak setuju, tetapi sebelum dia tidak setuju, dia ingin tahu dulu dengan tepat apa yang tidak disetujuinya. (Kenneth A. Wells)

20.Seorang lelaki sudah setengah jatuh cinta kepada wanita yang mau mendengarkan perbualannya dengan penuh perhatian. (Brenden Francis)

21.Kebahagian hidup yang sebenarnya adalah hidup dengan rendah hati. (W.M. Thancheray)


22. Sebuah bola lampu berukuran 75 watt kelihatan bersinar lebih terang dibandingkan dengan tiga buah bola lampu 25 Watt yang dinyalakan bersamaan.

23.Dari semua hal, pengetahuan adalah yang paling baik, kerana tidak kena tanggung jawab maupun tidak dapat dicuri, kerana tidak dapat dibeli, dan tidak dapat dihancurkan. (Hitopadesa)

24.Bila orang mulai dengan kepastian, dia akan berakhir dengan keraguan. Jika orang mulai dengan keraguan, dia akan berakhir dengan kepastian. (Francis Bacon)

25.Cuma sedikit orang yang menginginkan kebebasan, kebanyakan hanya menginginkan seorang tuan yang adil. (Gaius Sallatus Crispus)

26.Tidak diinginkan, tidak dicintai, tidak diperhatikan, dilupakan orang, itu merupakan derita kelaparan yang hebat, kemiskinan yang lebih besar daripada orang yang tidak boleh makan. Kita harus saling merasakan hal itu. (Ibu Teresa)

27.Pengalaman bukan saja yang telah terjadi pada diri Anda. Melainkan apa yang Anda lakukan dengan kejadian yang Anda alami. (Aldous Huxley)

28.Dunia adalah komedi bagi mereka yan memikirkannya, atau tragedi bagi mereka yang merasakannya. (Harace Walpole)

29.Saya percaya kata pengurusan berarti memegang burung dara di genggaman tangan. Kalau terlalu kuat ia akan mati. Tapi bila terlalu kendur, ia boleh terlepas. (Tommy Lasorda)

30.Sejarah manusia merupakan tanah pemakaman dari kebudayaan-kebudayaan yang tinggi, yang runtuh kerana mereka tidak mampu melakukan reaksi sukarela yang terencana dan rasional untuk menghadapi tantangan dan cabaran. (Erich Fromm)

 

Inilah 6 Tipe Teman Toxic yang Harus Kamu Ketahui

Halaman: 
Penulis : Hasballah